Monday, November 17, 2008

BBQ d morib

Semalam wat bbQ kt morib...best la klu bbQ tu...wat bbQ ayam sotong kerang..ayam ng sotong tu aku perap kn ng bahan2 bbQ sepupu aku...sedap ar jgk wpon tak cukop lama perap nye hoho...tu kat bawah aku tulis kn bahan2 tuk bbQ yg aku gn...

Bahan-bahan ( 5-6 orang )
• 2.0kg ayam
• 1 biji bawang besar
• 5 ulas bawang putih
• 2 cm halia
• 2 sudu besar serbuk cili
• 1 sudu kecil serbuk kunyi
• 2 batang serai
• 1 sudu besar serbuk jintan manis
• 1 sudu kecil serbuk jintan putih
• 1 sudu kecil serbuk ketumbar
• 1 sudu kecil garam
• 1 cawan gula

Cara-cara

Korang potong la ayam tu ikut kesukaan korang nk beso ke kecik ke ape ke tak kisah la...ayam tu kelar2 ckit bio cepat masak nnt(aku tak penah wat pon hahaha tp masak jgk) pastu basuh la bersih2 n tos kn...bahan2 td tu kisar kn semua nye smpai le hancur pastu campurkn dengan ayam...perap ayam 1 or 2 malam...pastu masak la....hoho kompom sedap....


bahan yg nk d kisar.....


campurkan kt ayam (kt sotong kt ikan pon buleh)


aktiviti d morib...hohoho












cukup la tu je gmbo tak yah byk2...hehe...
sesape nk cube resepi tu sile la pada aku mmg sedap hoho...

4 comments:

eddy the reds said...

very nice blog

Zaifull said...

morib?? bukan tempat projek haram kaa?? huhu

JuZ mE said...

tQ eddy the reds...
hoh siot je sting...pk tadep lain huhu

nurizan said...

mana karl? takdep pun... kat morib jer?? gi la pulau kapas ke pulau perhentian ke, bleh pau sting