Tuesday, November 4, 2008

DaD|h

semalam aku cube wat dadih nie...hohoho berjaya jugak la..tu cubaan ke 2 aku..yg 1st tu kureng ckit sbb terlebih susu hoho yg 2nd nie boleh d kategorikn berjaya lah hehehe.. meh2 aku list kn bahan nk wat dadih...tp klu nk senang cari yg siap2 semua bahan tinggal masak je...

Bahan-bahan

1 liter air
1 liter susu segar
1 cawan gula
11 g serbuk agar2(2 sudu besar)
secubit garam
perisa (ikut suka korang la)

Cara-cara
masak air dgn gula sampai gula hancur.masukkan susu, serbuk agar2 dan secubit garam, kacau la sampai sebati ng mendidih. tutup api dan tapiskan ke dalam bekas2 kecil. perisa lak ikut suka korang nk masuk kn perisa ape. simpan di dalam peti ais sampai dadih menjadi pepejal.


nie la dadih yg aku wat perisa strawberi lg hoho

setelah semua bahan di masukkan


nie hasilnye


selamat mencuba semua...

2 comments:

Zaifull said...

bosannya aku nak comment, link duduk kat atas... sengal!!! bila nak ejas ntah :wekkkkkkk:

JuZ mE said...

oit dh mmg layoutnye cm tu la...